mjau
Full Member
|
Post by mjau on Dec 23, 2023 23:28:14 GMT 1
I forhold til bredden på løpersiden mener jeg fortsatt at det hadde vært best å ta med Dehli. Vært fint å hatt en ekstra offensiv spiller og brukt å stokke stokke kortene med hvis det skulle låse seg. Når det kommer til å gi en spiller erfaring på høyeste junior nivå,hadde det også vært ett pre. Er enig med i at USA,nok blir hardest i mot. Sveits er bedre enn folk anslår,trur jeg. I et A-VM tar man heller med en løper som er bedre defensivt, enn en utpreget offensiv løper. Offensive løpere har vi nok av og det kommer til å låse seg offensivt for flere uansett siden det vil bli mye spill i egen sone. Granath kan være med neste år også, så erfaringskortet kjøper jeg ikke:) Ikke veldig vanlig at noen som er to år yngre enn eldste kommer med til et vm uansett. Dehli får man se i U18-VM til våren og forhåpentligvis i et U20 A-VM neste år. Noe som faktisk overrasket meg før første uttaket er at Elias Vatne ikke var med, som også er 06. Gjort det bra i J20 i år og kan muligens gå sent i draften i 2024. Alle lag her er bra og vi kan tape alle kampene å rykke ned, så her må man bare omsille raskt fra kamp til kamp. Eneste jeg vet er at disse kullene har gjort det bra mot Tjekkia, Slovakia og Sveits tidligere. Men i juniorhockey kan spillere ta store steg fra år til år, så det er vanskelig å vite. Sveits hadde jo et bra resultat mot Canada forleden dag og Canada-USA spilte 5-6 etter sudden i dag.
|
|
|
Post by sorum on Dec 25, 2023 16:14:01 GMT 1
Det nettstedet som kanskje følger VM er kanskje eprinkside.com/Man finner den også under Eliteprospect. Har abonnement der og da er det også tilgang til Eprinkside. Det kommer sikkert snart et "Meet the Team: Norway's roster for the 2024 World Juniors" Men de har et "Each team's X-Factor at the 2024 World Junior Hockey Championship". Der er det Michael Brandsegg-Nygård de har plukket ut. De skriver: Born in October of 2005, Michael Brandsegg-Nygård will be one of the youngest entities across the 2024 World Juniors. A member of the Norwegian team that won promotion last season, the draft-eligible forward scored five points across five games, beating out Hungary, France, Kazakhstan, Denmark, and Slovenia. A top prospect for the 2024 NHL Entry Draft, Brandsegg-Nygård was recently ranked 11th by the Elite Prospects scouting team. Part of what makes the Norwegian such a highly touted player is his projectability. His habits, on both ends of the rink, are advanced. He plays, creates, and defends like an NHL already. Possessing a powerful stride that he leverages to create separation on the rush, Brandsegg-Nygård blends protection, individual skill, and nuance throughout his game. When he takes a pass, he’s already leaning on his stick to launch the puck off his blade on reception – à la J.T. Miller. He holds pucks in his hip pocket, executes cutbacks to stagger defenders, and is a constant supporter off-puck. A perpetual physical threat, Brandsegg-Nygård sprints to drive puck carriers to the outside, drills defenders on the forecheck, and targets sticks to create turnovers. He initiates proactive contact to win races and has enough playmaking ability to set up an immediate chance in the centre of the ice. Norway’s roster is light, and their main goal will be to avoid relegation. With a professional background in HockeyAllsvenskan, the right-shot winger shouldn’t be phased by the under-20 opponents. While some may question if Brandsegg-Nygård alone is enough of a difference-maker to win games against the lower-bracketed nations, what is clear is that without him, Norway’s dreams of avoiding relegation is a pipe dream at best. Expect Brandsegg-Nygård to be Norway’s number-one option across the tournament.
|
|
|
Post by amk79 on Dec 25, 2023 19:17:39 GMT 1
Synes det er veldig interessant å se hvordan ting har endret seg siden de samme gutta spilte u18. Da var MJ, Wold og Bakke O de store stjernene. Brandsegg gjør da 4p (ift til MJs 14), Vesterheim gjør 2p og Steen er ikke en gang med. Mye har skjedd.
|
|
|
Post by sorum on Dec 25, 2023 21:02:38 GMT 1
|
|
|
Post by sorum on Dec 26, 2023 0:00:31 GMT 1
Mathias Dehli som mange ville hatt på laget ble dessverre skadet under Pre-campen. Mulig det var i den siste kampen mot Latvia. Han er en av fire norske spillere som det blir snakket om her. Aller best liker de Stian Solberg som de mener har potensiale til å bli en topp-4 back i NHL. Fra 43:30 i denne www.youtube.com/watch?v=C-g1NQytIGUOg her er rankingen hvor to norske er topp-21 ! hockeyprospect.com/2024-nhl-draft-ranking-top-32-december-25th-2023/Trener Nylund sier dette (generelt) -- Jeg tror man må huske på at vi spiller et A-VM som er stor forskjell mot B-VM spesielt på U20 der hvor det er stor interesse blant media, fans og at det er ganske mye trøkk. Jeg tror flere av de gutta i laget føler et litt press på det og at det er vår oppgave som ledere i laget å ta vekk litt av det presset, sier Nylund til Hockey4You om den enorme oppmerksomheten et U20-VM på toppnivå innebærer. PS! Norges lag på IIFH.com www.iihf.com/en/events/2024/wm20/teams/roster/41671/norway
|
|
mjau
Full Member
|
Post by mjau on Dec 26, 2023 14:12:45 GMT 1
Ser det ble levnet oss muligheter mot Tsjekkia tidligere i tråden. Husk, dette er JUNIOR-VM. NEI kan vi vel si til det med store bokstaver...Ikke sammenlign Tsjekkia med Slovakia. I senior-VM er det selvfølgelig noe helt annet. Da har jo Tsjekkia gått fra å ta tre VM gull på rad, til å tape mot oss..Sveits og Slovakia blir vel de største mulighetene. Det må sterkere lut til enn en førstemålvakt som spiller i fjordkraft mot lag som Tsjekkia... Nå leder Slovakia 4-1 mot Tjekkia, og Slovakia har tatt seg opp veldig de siste 4-5 årene på juniornivå. Tjekkia har slitt med å få frem flere store talenter slik de gjorde tidligere (Med noen unntak selvsagt). Slovakia har hatt spillere høyt i draften de 2 siste årene. Men for å være ærlig her så er det nok Sveits som er laget å slå her. ALT skal klaffe om man skal ta poeng mot Tjekkia eller Slovakia.
|
|
|
Post by tvsupporter on Dec 26, 2023 16:00:35 GMT 1
Slettet den der. Kan ikke stå inne for det lenger. what??? Tsjekkia sliter med dårlige årganger? Da ser jeg nesten bare muligheter her nå. Hvis defensiven har en brukbar dag vil jeg ofte gi muligheter mot lag som taper for Slovakia.
|
|
|
Post by johnpx on Dec 27, 2023 13:56:37 GMT 1
Sveits leder skuddene overlegent over Slovakia nå. Men klarer ikke og score. Kanskje har vi undervurdert dem.
|
|
|
Post by johnpx on Dec 27, 2023 14:22:01 GMT 1
Sveits taper 3-0 men vinner skuddene 36-20
|
|
|
Post by johnpx on Dec 27, 2023 17:03:46 GMT 1
Har vi undervurdert alle lag tro ? Tyskland vinner mot Finland. Da står Finland med 0 poeng på de to förste. Og hvis vi tenker fremover så tar dem ikke poeng mot Sverige tror jeg.
Ikke det beste for Norge dette tenker jeg.
|
|
|
Post by tigern on Dec 28, 2023 11:03:03 GMT 1
Har vi undervurdert alle lag tro ? Tyskland vinner mot Finland. Da står Finland med 0 poeng på de to förste. Og hvis vi tenker fremover så tar dem ikke poeng mot Sverige tror jeg. Ikke det beste for Norge dette tenker jeg. Nei, kan plutselig bli veldig tung motstand i en nedrykksserie. Men at Latvia skal ta Finland er vel usannsynlig.
|
|
|
Post by johnpx on Dec 28, 2023 11:41:17 GMT 1
Har vi undervurdert alle lag tro ? Tyskland vinner mot Finland. Da står Finland med 0 poeng på de to förste. Og hvis vi tenker fremover så tar dem ikke poeng mot Sverige tror jeg. Ikke det beste for Norge dette tenker jeg. Nei, kan plutselig bli veldig tung motstand i en nedrykksserie. Men at Latvia skal ta Finland er vel usannsynlig. Ja. Nå kommer jo mye att ske för det er klart men synes nivåen på de antatt svakeste er bedre en jeg trodde.
|
|
|
Post by sorum on Dec 28, 2023 12:34:41 GMT 1
|
|
|
Post by pellechinos on Dec 28, 2023 15:57:07 GMT 1
Nei, kan plutselig bli veldig tung motstand i en nedrykksserie. Men at Latvia skal ta Finland er vel usannsynlig. Ja. Nå kommer jo mye att ske för det er klart men synes nivåen på de antatt svakeste er bedre en jeg trodde. Men tar vi Latvia da? Jeg er jaggu usikker. Latvia har en del spillere med erfaring fra Kanadisk junior, NCAA Svensk U20 og Tsjekkisk U20. Ingen valg in the park det heller. Dette blir steintøft okke som.
|
|
|
Post by johnpx on Dec 28, 2023 16:10:34 GMT 1
Ja. Nå kommer jo mye att ske för det er klart men synes nivåen på de antatt svakeste er bedre en jeg trodde. Men tar vi Latvia da? Jeg er jaggu usikker. Latvia har en del spillere med erfaring fra Kanadisk junior, NCAA Svensk U20 og Tsjekkisk U20. Ingen valg in the park det heller. Dette blir steintøft okke som. Ja. Dem er ikke lette og möte vi tapte jo for dem for en uke siden ca. Vi må tenke på att dem mött to av gull favorittene i de to förste. Men det er så intressant og se. Det er ikke så ujevnt i skudd statistikk som det kan vaere i A vm. Men det er seg likt. Lag som Norge og Latvia har mange skudd men scorer ikke og storlagene scorer på vaert tredje men föles som om dem scorer på alt.
|
|