|
Post by sorum on Nov 22, 2024 19:58:04 GMT 1
Pre Camp er lagt til Budapest fra mandag 2. til lørdag 7. desember. Det spilles to treningskamper: Onsdag 4/12 kl 14.00 - HUN v NOR www.jegkorongszovetseg.hu/event/game/81153Fredag 6/12 kl 12.30 - SLO v NOR I etterkant av precampen vil troppen reduseres med to spillere, før laget reiser videre til Bled i Slovenia hvor VM spilles. Første kamp for Norge er mandag 9. desember mot Slovenia. www.iihf.com/en/events/2025/wm20ia/schedulewww.hockey.no/nyheter/2024/u20-vm-narmer-seg/Spiller Klubb Moderklubb Målvakter (3): Marcus Dehn Vålerenga Jutul Martin Lundberg Ferris State (USA) Storhamar Markus Walberg IHK Stavanger Sparta Sarpsborg Backer (8): Sander Gjørvad-Molde Malmö (SWE) Manglerud Star Philip Mønnich Hagen West Kelowna (CAN) IHK Stavanger Ludvig Lafton Färjestad (SWE) Holmen Christoffer Lie Ferris State (USA) Storhamar Marius Määttänen Vålerenga Hasle-Løren Andreas Syversen Pettersen Lørenskog Lørenskog Stian Solberg Färjestad (SWE) Hasle-Løren Peder Kyrkjeeidet Øversveen MODO (SWE) Lillehammer Forwards (14): Alieu Bah Brynäs (SWE) Grüner Michael Brandsegg-Nygård Skellefteå (SWE) Vålerenga Rasmus Olsen Brekke Skellefteå (SWE) Vålerenga Mathias Dehli Lørenskog Lørenskog Mikkel Eriksen Färjestad (SWE) Vålerenga Casper Haugen Evensen BIK Karlskoga (SWE) Vålerenga Felix Granath Linköping (SWE) Holmen Ole Indergaard MODO (SWE) Leangen Iver Wick Karlsen Ringerike Viking Tinus Luc Koblar Leksand (SWE) HKMK Bled Jørgen Nyhus Myhre Vålerenga Hasle-Løren Niklas Aaram Olsen Örebro (SWE) Jar Axel Sandnes Storhamar Storhamar Elias Straume Vatne Färjestad (SWE) Bergen PS! Her skal vi legge merke til at en spiller som Stian Solberg går glipp av en CHL-match og to SHL-matcher. Brandsegg-Nygård går glipp av to SHL-matcher. Syversen Pettersen, Mathias Dehli, Jørgen Myhre og Axel Sandnes går glipp av to EHL-kamper. Jeg blir ikke overrasket om Solberg og Brandsegg-Nygård ikke blir med til Pre Camp, men reiser direkte til Slovenia etter SHL-runden 7. desember.
|
|
|
Post by svinne on Nov 23, 2024 14:29:32 GMT 1
Dette uttaket var vel som forventet, i hvert fall ingen overraskelser for min del.
Min vurdering er at vi har et litt svakere lag enn i fjor. 2004 årgangen var den beste årgangen på lenge med stor bredde av gode spillere. Størst usikkerhet synes jeg det er på keeper plass og vi er avhengig av at Lundberg presterer. Føler man også mangler litt topp spillere på forward siden utover Brandsegg. Det blir viktig at Granath, Evensen, Indergaard og Vatne presterer litt over forventning. Ellers er jeg usikker på hvor mye vi kan forvente av Eriksen, Aaram Olsen og Koblar som alle tre er store talenter, men tross alt er U18/U17 spillere.
På back plass er jeg mere optimistisk. Solberg blir selvfølgelig bauta både defensivt og i PP, men synes det er litt høyere nivå backene enn på forward siden. Lafton blir også veldig viktig på backplass.
|
|
|
Post by sorum on Nov 27, 2024 14:00:24 GMT 1
Har fått bekreftet at Solberg og Brandsegg-Nygård ikke er med på Pre Campen. Som jeg trodde slutter de seg til VM-laget i Slovenia søndag 8.12. hvor første VM-kamp er 9.12.
Fornuftig dette. Litt spesielt at de møter hverandre lørdag 7.12., FBK-Skellefteå i Karlstad.
|
|
|
Post by sorum on Dec 3, 2024 22:29:45 GMT 1
Reisebrev fra lagleder Jan Brandvold pr tirsdag kveld fra Budapest: Alle de uttatte spillerne holdt seg skadefri og vi fikk flydd dem inn fra Stavanger, Sverige, USA (Lundberg og Lie) og Canada (Hagen) i tide. Alle er fortsatt friske og raske etter 3 istreninger og 2 fys økter. Stemningen i troppen er bra og vi bor fint samt får god mat på hotellet. Dersom Nygård og Solberg holder seg friske så blir troppen her redusert med 1 back og 1 løper på fredag. Solberg forstuet tommelen iht. tidlig rapport fra Salzburg CHL-match. Det så ganske ille ut, men han slapp altså «billig» unna. Färjestad spiller hjemmekamp mot Skellefteå på lørdag og planen er at de 2 reiser flyr til Ljubljana på søndag og slutter seg til oss i Bled. Det er kun ca 30 min. fra flyplassen. Vi skal bo rett ved ishallen i Bled og ser fram til et tett mesterskap. Etter denne uken vil vi ha møt 4 av de 5 andre lagene som deltar. Kun Frankrike blir helt nytt for oss i år. (Min kommentar: Solberg skadet i 2. periode, ble borte men spilte 3. periode). Det jobbes med stream fra kampen onsdag og fredag. x.com/VFekberg/status/1864018653802303627
|
|
|
Post by sorum on Dec 4, 2024 1:07:23 GMT 1
|
|
|
Post by johnpx on Dec 4, 2024 19:13:04 GMT 1
Hvem er forventet keeper og förste rekke?
|
|
|
Post by sorum on Dec 4, 2024 19:22:16 GMT 1
Solid 5-1 seier. Skudd 31-18. I 3. periode var skudda 14-5. Vatne med 1+2 Eriksen med 1+1 Best player Keeper Lundberg med 94,5% Men, Ungarn er et lag vi skal slå 10 av 10 ganger. Nr. 5 i B-VM i fjor. Sammen med Slovenia som rykket opp til B skal de to være de svakeste. Rekkene: 1 11 Bah, Alieu Moldal A LW 0 1 1 -1 1 0 0 00:00 1 13 Granath, Felix C C 1 0 1 -1 3 0 0 00:00 1 20 Evensen, Casper Haugen RW 0 1 1 -1 2 0 0 00:00 2 22 Vatne, Elias Straume LW 1 2 3 1 3 0 0 00:00 2 23 Karlsen, Iver Wick C 0 0 0 0 2 0 0 00:00 2 17 Dehli, Mathias RW 0 1 1 1 1 0 0 00:00 3 10 Olsen, Niklas Aaram LW 0 0 0 1 4 0 0 00:00 3 9 Indergaard, Ole C 1 0 1 1 1 0 0 00:00 3 16 Eriksen, Mikkel RW 1 1 2 1 3 2 0 00:00 4 21 Koblar, Tinus Luc LW 0 0 0 0 1 0 0 00:00 4 24 Brekke, Rasmus Olsen C 1 0 1 1 3 0 0 00:00 4 19 Sandnes, Axel RW 0 0 0 0 0 4 15 Myhre, Jorgen 0 0 0 0 1 0 0 00:00
|
|
|
Post by sorum on Dec 4, 2024 19:25:18 GMT 1
Hvem er forventet keeper og förste rekke? Tipper at Lundberg er 1. keeper. Så tror jeg at Brandsegg-Nygård skal inn i førsterekka med Granath og Bah? Da må Haugen Evensen ned til fjerderekka? En av 13 forwards som er i Ungarn må ut. Myhre eller Koblar?
|
|
|
Post by johnpx on Dec 4, 2024 19:48:43 GMT 1
Hvem er forventet keeper og förste rekke? Tipper at Lundberg er 1. keeper. Så tror jeg at Brandsegg-Nygård skal inn i førsterekka med Granath og Bah? Da må Haugen Evensen ned til fjerderekka? En av 13 forwards som er i Ungarn må ut. Myhre eller Koblar? Ja, virker sån, selv om han stått minimalt bort i USA.
Flott resultat idag. Vem er vår störste konkurent i år?
|
|
|
Post by sorum on Dec 4, 2024 20:05:11 GMT 1
Tipper at Lundberg er 1. keeper. Så tror jeg at Brandsegg-Nygård skal inn i førsterekka med Granath og Bah? Da må Haugen Evensen ned til fjerderekka? En av 13 forwards som er i Ungarn må ut. Myhre eller Koblar? Ja, virker sån, selv om han stått minimalt bort i USA.
Jeg vil si Danmark med Fisker Mølgaard som den store stjerna. Frankrike og Østerrike, men kjenner jo ikke til hva de står for. ishockey.dk/u20-landsholdet-udtaget-til-vm-forberedelserne/
|
|
|
Post by johnpx on Dec 4, 2024 20:20:27 GMT 1
Ja, virker sån, selv om han stått minimalt bort i USA.
Jeg vil si Danmark med Fisker Mølgaard som den store stjerna. Frankrike og Østerrike, men kjenner jo ikke til hva de står for. ishockey.dk/u20-landsholdet-udtaget-til-vm-forberedelserne/Dette tar vi, synes bredden er veldig bra.
|
|
|
Post by svinne on Dec 4, 2024 21:49:54 GMT 1
Dette tar vi, synes bredden er veldig bra. Tror vi har en bra sjanse til å rykke opp, men det blir veldig jevnt. Vi har toppspillere i Brandsegg og Solberg, men synes vi ellers mangler andre spillere som er på et høyt nivå. Granath og Vatne er bra på forward siden, men ikke helt opp på det nivået vi hadde på de beste forwards i fjor. Eriksen og Aaram Olsen er svært lovende, men tross alt U18 og U17 spillere (litt skeptisk i å sette disse sammen i et U20 VM). Keeper Holtet-Lundberg blir kanskje vår viktigste mann.
|
|
|
Post by johnpx on Dec 4, 2024 22:12:57 GMT 1
Dette tar vi, synes bredden er veldig bra. Tror vi har en bra sjanse til å rykke opp, men det blir veldig jevnt. Vi har toppspillere i Brandsegg og Solberg, men synes vi ellers mangler andre spillere som er på et høyt nivå. Granath og Vatne er bra på forward siden, men ikke helt opp på det nivået vi hadde på de beste forwards i fjor. Eriksen og Aaram Olsen er svært lovende, men tross alt U18 og U17 spillere (litt skeptisk i å sette disse sammen i et U20 VM). Keeper Holtet-Lundberg blir kanskje vår viktigste mann. Ja Men tenk på att Eriksen og Olsen ofte dominerer på J20 nivå . Tror det ikke blir noe problem.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 4, 2024 22:19:22 GMT 1
Tror vi har en bra sjanse til å rykke opp, men det blir veldig jevnt. Vi har toppspillere i Brandsegg og Solberg, men synes vi ellers mangler andre spillere som er på et høyt nivå. Granath og Vatne er bra på forward siden, men ikke helt opp på det nivået vi hadde på de beste forwards i fjor. Eriksen og Aaram Olsen er svært lovende, men tross alt U18 og U17 spillere (litt skeptisk i å sette disse sammen i et U20 VM). Keeper Holtet-Lundberg blir kanskje vår viktigste mann. Ja Men tenk på att Eriksen og Olsen ofte dominerer på J20 nivå . Tror det ikke blir noe problem. Tenker god coaching underveis i kampene blir viktig. Aaram Olsen og Eriksen bør kunne gjøre poeng mot alle lagene, men blir nok for lette mot en dansk førsterekke. Ellers må vi vel finne oss i å være favoritter her. Vi kan ikke tape to kvalifiseringer mot danskene i 2024.
|
|
|
Post by johnpx on Dec 4, 2024 23:41:52 GMT 1
Ja Men tenk på att Eriksen og Olsen ofte dominerer på J20 nivå . Tror det ikke blir noe problem. Tenker god coaching underveis i kampene blir viktig. Aaram Olsen og Eriksen bør kunne gjøre poeng mot alle lagene, men blir nok for lette mot en dansk førsterekke. Ellers må vi vel finne oss i å være favoritter her. Vi kan ikke tape to kvalifiseringer mot danskene i 2024. Det tenker jeg også. Dem blir viktige.
Synes bredden er bra, er vel keeperne jeg er litt bekymret for om noe.
Backene gode med Solberg som leder, Kyrkjeeide Øversveen stor som ett hus , kaptein på MODO J20.
|
|